Rôzne

Bratislavu už nebudú pri kongresoch prezentovať hradom

Marketingoví špecialisti zistili, ako sa má naše hlavné mesto prezentovať vo svete kongresového turizmu tak, aby do Bratislavy pritiahli viac takýchto podujatí. Rozhodli sa preto, že budú komunikovať inak.

Ilustračný obrázok k článku Bratislavu už nebudú pri kongresoch prezentovať hradom
Zdroj: Dnes24.sk

Doteraz jednotná komunikácia Bratislavy ako MICE (stretnutia, incentíva, konferencie, výstavy) destinácie chýbala. Hoci hlavné mesto robí už niekoľko rokov na tom, aby sa presadilo na tomto poli kongresového turizmu, súťaží s takými destináciami, ako je Viedeň.

„Bratislava konečne prišla na to, ako má hovoriť na ľudí, ktorí o kongresoch vo svete rozhodujú. Aby vôbec zistili, že Bratislava je na takéto podujatie vhodná, treba im povedať – haló, sme tu – a treba im to povedať jazykom, ktorému rozumejú,“ uviedla na dnešnej tlačovej konferencii predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board (BTB) Alžbeta Melicharová.

BTB pomohli írski marketingoví špecialisti, ktorí za posledné mesiace uskutočnili mnoho rozhovorov, prieskumov a workshopov. Na základe nich sa potom identifikovali štyri nové piliere komunikácie na poli kongresového cestovného ruchu – bezpečnosť, inovácie, excelencia vo výrobe a dostupnosť.

Prečítajte si tiež: Bratislava má potenciál prilákať medzinárodné spoločnosti, ktoré tu zorganizujú kongresy

Slovensko je dostupné z letiska v Bratislave, ale i z blízkeho viedenského letiska. Špecialisti rovnako pripomínajú, že Bratislava je pomerne malé mesto a kongresový turista sa nepotrebuje presúvať veľké vzdialenosti, jednak v rámci centra, jednak do okolia, ak chce príjemne stráviť voľný čas.

„Treba teda poukazovať nie na to, že máme pekný hrad, ale že sme moderní, inovatívni, že tu je priestor na start-upy, že to má podporu politických elít, že sme dostupní a ešte aj bezpeční. Na to organizátori kongresov počúvajú,“ podotkla Melicharová. O tom, ako presne budú teraz ľudí oslovovať s pomocou vytýčených pilierov, sa ešte bude rokovať.

Pre hotely kongresový turizmus predstavuje 40 až 50 percent tržieb. Takýto turista tiež podľa BTB minie štyri až päťkrát viac ako klasický turista a do destinácie sa vracia. Zmena komunikácie by tak ale mala priniesť do Bratislavy nielen vyššie príjmy v tej oblasti, ale i dovoz nových trendov a spolupodieľanie sa na nich.

Prečítajte si tiež: Stovky odborníkov na kongrese Slovenskej kardiologickej spoločnosti v Bratislave

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM