Tlačové správy

4 veci, ktoré posunú vašu značku vpred

Brand alebo aj značka nie je iba vaše logo. To vôbec. Vaša značka je to, čo si o vás myslia a ako vás vnímajú ľudia. Napríklad, keď sa spýtate ľudí, ktoré auto je podľa nich najbezpečnejšie, drvivá väčšina z nich odpovie „Volvo“.

Ilustračný obrázok k článku 4 veci, ktoré posunú vašu značku vpred
Zdroj: TASR

Na to nestačí mať iba čarovný design manuál, aby o vás ľudia začali hovoriť ako o najbezpečnejšom aute, najlacnejšom obchode, najkvalitnejšej technike či najlepšej kaviarni v meste. Ak chcete, aby vás ľudia takto vnímali, musíte taký byť. Aj Volvo investovalo neuveriteľné milióny do vývoja svojich vozidiel, aby skutočne boli najbezpečnejšie.

Buďte na prvý pohľad iný
Až 85 % ľudí si kúpi produkt kvôli tomu, ako vyzerá. Preto je dobré byť odlišný už na prvý pohľad. Ako hovorí Seth Godin – staňte sa fialovou kravou v obyčajnom stáde. Samozrejme, že sa nebudete páčiť každému, no vďaka tomu budete jasne identifikovateľný, a to je najdôležitejšie. Preto nezanedbávajte okrem svojej identity ani webdizajn webovej stránky, zariadenie kancelárie/ob­chodu/kaviarne. Jednoducho každý musí na prvý pohľad vedieť, že ste to vy. Niečo ako Dan Nekonečný, ale s lepším vkusom.

Spolupráca je alfa a omega
Podľa popredných odborníkov na branding nie sú najúspešnejšie tie firmy, ktoré do svojich radov získali najviac expertov a odborníkov, ale tie, ktoré ich naučili spolupracovať. Preto je dôležité, aby ste naučili spolupracovať vašich zamestnancov naprieč všetkými úrovňami – všetci vo firme musia vedieť, že je dôležitejšie „my“ ako „ja“.

Inovujte
Ak sa chcete posunúť, musíte inovovať. Nielen v technickej oblasti, samozrejme aj špičková výpočtová technika a softvér vám pomôže, ale skúste zjednodušovať a urýchľovať jednotlivé procesy – začnite používať prehľadnú aplikáciu na faktúry, zefektívnite rozhodovanie v tíme, skúšajte moderné spôsoby vedenia zamestnancov. Inovácia v každom smere vám vstrekuje čerstvú krv do žíl.

Už na začiatku sa rozhodnite pre správny smer
Hneď na začiatku vášho podnikania by ste sa mali rozhodnúť, či budete najkvalitnejší, najlacnejší, najpriateľskejší k zákazníkom či najbláznivejší. Lebo keď sa to po niekoľkých rokoch rozhodnete zmeniť, bude vás to stáť veľa peňazí a času, aby ste presvedčili zákazníkov, že taký naozaj ste. Presvedčil sa o tom aj Lidl, ktorý sa rozhodol zmeniť sa z najlacnejšieho na najlepšieho v pomere kvalita a cena. Síce sa mu to podarilo, no trvalo to roky a stálo milióny eur.

foto: ilustračné

Zdroj: Seocentrum.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM