4 veci, ktoré posunú vašu značku vpred
Brand alebo aj značka nie je iba vaše logo. To vôbec. Vaša značka je to, čo si o vás myslia a ako vás vnímajú ľudia. Napríklad, keď sa spýtate ľudí, ktoré auto je podľa nich najbezpečnejšie, drvivá väčšina z nich odpovie „Volvo“.
Na to nestačí mať iba čarovný design manuál, aby o vás ľudia začali hovoriť ako o najbezpečnejšom aute, najlacnejšom obchode, najkvalitnejšej technike či najlepšej kaviarni v meste. Ak chcete, aby vás ľudia takto vnímali, musíte taký byť. Aj Volvo investovalo neuveriteľné milióny do vývoja svojich vozidiel, aby skutočne boli najbezpečnejšie.
Buďte na prvý pohľad iný
Až 85 % ľudí si kúpi produkt kvôli tomu, ako vyzerá. Preto je dobré byť
odlišný už na prvý pohľad. Ako hovorí Seth Godin – staňte sa fialovou
kravou v obyčajnom stáde. Samozrejme, že sa nebudete páčiť každému, no
vďaka tomu budete jasne identifikovateľný, a to je najdôležitejšie. Preto
nezanedbávajte okrem svojej identity ani webdizajn webovej stránky, zariadenie
kancelárie/obchodu/kaviarne. Jednoducho každý musí na prvý pohľad
vedieť, že ste to vy. Niečo ako Dan Nekonečný, ale s lepším vkusom.
Spolupráca je alfa a omega
Podľa popredných odborníkov na branding nie sú najúspešnejšie tie firmy,
ktoré do svojich radov získali najviac expertov a odborníkov, ale tie, ktoré
ich naučili spolupracovať. Preto je dôležité, aby ste naučili
spolupracovať vašich zamestnancov naprieč všetkými úrovňami – všetci
vo firme musia vedieť, že je dôležitejšie „my“ ako „ja“.
Inovujte
Ak sa chcete posunúť, musíte inovovať. Nielen v technickej oblasti,
samozrejme aj špičková výpočtová technika a softvér vám pomôže, ale
skúste zjednodušovať a urýchľovať jednotlivé procesy – začnite
používať prehľadnú
aplikáciu na faktúry, zefektívnite rozhodovanie v tíme, skúšajte
moderné spôsoby vedenia zamestnancov. Inovácia v každom smere vám
vstrekuje čerstvú krv do žíl.
Už na začiatku sa rozhodnite pre správny smer
Hneď na začiatku vášho podnikania by ste sa mali rozhodnúť, či budete
najkvalitnejší, najlacnejší, najpriateľskejší k zákazníkom či
najbláznivejší. Lebo keď sa to po niekoľkých rokoch rozhodnete zmeniť,
bude vás to stáť veľa peňazí a času, aby ste presvedčili zákazníkov,
že taký naozaj ste. Presvedčil sa o tom aj Lidl, ktorý sa rozhodol zmeniť
sa z najlacnejšieho na najlepšieho v pomere kvalita a cena. Síce sa mu to
podarilo, no trvalo to roky a stálo milióny eur.
foto: ilustračné